Saturday, June 12, 2010

Oranje Blanje Bleu

Gisteren zijn de wereldkampioenschappen voetbal begonnen. Vier weken van Voetbal, Voetbal en voor de verandering Voetbal. Althans voor DH. Niet voor mij, want voetbal en zeker voetbal op tv is iets dat ik maar het liefste mijd.
Om toch nog iets te doen in "voetbalsferen" zijn we vanmorgen even naar Kleef gereden. Vanuit Arnhem is dat geen wereldreis, dus doen we dat zo nu en dan om vooral de Aldi, de Lidl en de DM ( een spotgoedkope soort Kruidvat) daar te plunderen.
Dit keer ook om even langs te gaan bij een wolwinkeltje daar. Ze verkochten een paar jaar geleden de voetbal landen kleuren van Regia, dus gokte ik het er op dat ze ze dit jaar wel weer zouden hebben.
Om een lang verhaal kort te maken: NEE dus. De vorige keer dat ze dit soort wol verkochten hadden ze er nog 3 jaar lang mee lopen leuren...........
Wat ik er trouwens van wil maken? Een omslagdoek a la Akimbo of zo iets dergelijks. Rood, wit, blauw gestreept in de "body" van de shawl en dan oranje in de rand. Lekker gedachteloos breien tijdens de wedstrijden en toch nog iet leuks overhouden als de ellende weer voorbij is.
Zo'n shawl zie ik me op wat frissere avonden in Frankrijk ook nog wel dragen. De kleuren zijn dan ook wel toepasselijk, al moet ik dan wel een smoes verzinnen voor het oranje. Kom ik ook wel weer uit.
Maar goed, geen garen, dus geen shawl????
Lang leven de nog in de voorraad liggende lontwol, de verf en het spinnewiel.
Vanmiddag dus wol geverfd in blauw en rood, wit is de lontwol al en ik had nog wat oranje lontwol en zijde liggen, dus die over de kaardemolen gehaald.
Resultaat:


Het wordt dus niet breien tijdens de eerste wedstrijden, maar spinnen en met een beetje geluk kan ik nog aan het breien beginnen voordat de Nederlandse heren weer terug naar huis mogen.
Voordat we naar Frankrijk vertrekken moet het toch lukken om de shawl af te krijgen. Dan is al het werk toch nog ergens goed voor geweest.

Labels: , , ,

1 Comments:

Blogger Unknown said...

In Lingen was het nog vol op te koop. maar je hebt een leuke oplossing gevonden.

Ik ben voor het rood geel zwart gegaan. Rood wit blauw is klaar.

Saturday, 12 June, 2010  

Post a Comment

<< Home