Sunday, May 14, 2006


PROBEERSELTJE

Gister een beetje aan het knoeien geweest met plukken wol, die eigenlijk weggegooid zouden moeten worden.
In zo'n vacht zitten altijd van die bedenkelijke stukken. Eigenlijk zou je ze weg moeten gooien vanwege de stront die er aan zit, maar tja................een gek zoals ik kan moeilijk wat weggooien, dus toch maar in een emmer met heet water en wat afwasmiddel gewassen.
En dan?
Ik heb nog geen echte wolverf (volgende week zaterdag ga ik bij Margot Wittendorp in Ede een dag verven en dan neem ik meteen verf mee) dus dan de verf van Dreamline , die eigenlijk voor katoen is, gepakt.
In plaats van soda er maar een hele flinke scheut azijn bij gegooid. In de schuur stonden nog 2 flessen rode wijn azijn uit Frankrijk van jaren geleden. Die komen dus nu goed van pas.
Toen een beetje verf in de pan, wol erbij en koken maar.
Dat werd dus groenig en door de waarschijnlijk toch niet al te beste kwaliteit van de wol, allerlei kleuren groen.
De volgende pluk in groen met wijnkleurig en: Hoppa.
En zo ben ik een pannetje of 4 doorgegaan. De kleur werd steeds minder te kontroleren, maar dat vind ik juist zo leuk.
Vandaag ga ik de plukken spinnen en dan er een Treasure Bag van breien.
Die zakjes staan in het The Twisted sisters Sock Workbook. Mijn favo boek op dit moment omdat het over spinnen, wolverven en sokkenbreien gaat. Drie in een dus en een aanrader.
Bye the way: te bestellen bij Het Stookhok.


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha die Elske,
Wat leuk dat ik nú wel een reaktie kwijt kan op je webloggie. Ziet er goed uit hoor en zo weten we lekaar, buiten de mail om, tóch op de hoogte te houden :)
Liefs en knuf.

Sunday, 21 May, 2006  

Post a Comment

<< Home